Δευτέρα 6 Μαΐου 2019

Δουλειά ή δουλεία

Πως είναι να δουλεύεις σε κόσμο; και δεν μιλάω σε μια τράπεζα ή σε ένα γραφείο εξυπηρέτησης του πελάτη. Μιλάω για έναν σερβιτόρο ή έναν Μπαριστα, γενικά σε δουλειές  που έχουν να κάνουν με επαγγέλματα όπως εστιατόρια, μπαράκια, καφετέριες κ.ο.κ.
Παρατηρούμε ότι σε τέτοια επαγγέλματα κατά μέσο όρο τα άτομα που δουλεύουν έχουν να κάνουν με ηλικίες 20 με 25, και κυρίως κατά την φοιτητική περίοδο της ζωής τους. Σε αυτό το επάγγελμα εργάζομαι και εγώ, παράλληλα με τις σπουδές μου.
Αν και αγαπάω πολύ την δουλειά μου και μου αρέσει να δουλεύω με τον κόσμο, ομολογώ ότι τις περισσότερες φορές είναι πολύ ψυχοφθορο. Δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος μας αντιμετωπίζει με άσχημο τρόπο. Και γενικά έχω προσέξει πως δεν υπάρχει σεβασμός προς το πρόσωπο του σερβιτόρου. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό, δεν γνωρίζω. Πιστεύω αυτό συμβαίνει επειδή μπερδεύεται λίγο η λέξη σερβιτόρος με την λέξη δούλος.
Υπάρχουν πολλά άρθρα φτιαγμένα για το πως να εισαι σωστός στην δουλειά αυτή, πως να είσαι ευγενικός με τους πελάτες και το κορυφαίο όλων, η βίβλος των σερβιτόρων. Ναι, καλά διαβάσετε. Που εν συντομία όλα λένε να μην απαντήσεις πότε άσχημα στον πελάτη, όπως και να σου μιλήσει, έχει πάντα δίκαιο. Ήθελα να ήξερα ποιος είπε πως ο πελάτης έχει πάντα δίκαιο. Πάντως, αυτός που το είπε δεν πρέπει να δούλεψε πότε με κόσμο, και όχι! αν ρωτήσεις έναν σερβιτόρο θα σου πει ακριβώς το αντίθετο.
Και όπως έχω προαναφέρει, δουλεύω και εγώ σε αυτό το επάγγελμα. Και για να μην το ισοπεδώσω τελείως, υπάρχουν και άτομα που έχουν τρόπους. Και δυστυχώς αυτοί οι άνθρωποι είναι μετρημένοι. Κάποιοι, δεν λένε να καταλάβουν την σειρά προτεραιότητας, όποιος και να είσαι θα πρέπει να κάτσεις στην σειρά σου και θα πάρεις το ρόφημα που θες να πιείς στην ώρα του. Αν βιαζόσουν να ερχόσουν νωρίτερα.
Επίσης, οι καφέδες έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Το μόνο που μπορώ να κάνω για σένα είναι να τον φτιάξω στις γεύσεις που σου αρέσουν. Και αυτό μόνο στο θέμα ποσότητας καφέ και ζάχαρης, και μερικές φόρες και στο γάλα. Μην τα βάζεις μαζί μου, όταν σου λέω ότι δεν μπορώ να στο φτιάξω.
Έχεις υποχρέωση όταν μπαίνεις σε ένα μαγαζί να γνωρίζεις τι ώρα περίπου κλείνει. Όταν βλέπεις να αρχίζει να καθαρίζετε και να μαζεύτε το μαγαζί, μην ρωτάς αν θέλουμε να φύγετε για να κλείσουμε. Δεν θα ακούσεις πότε την απάντηση «ναι». Όπως και εσύ στην δουλεία σου θες να σχολάς στην ώρα σου, μάντεψε θέλουμε και εμείς.
Τέλος, μην απαιτείς ευγένεια αν δεν είσαι πρόθυμος να ανταποδώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου